Blondie inviterer til uhøytidelig BULLSHIT- bingo. ;)

20 jan

Kan du spille Bullshit-Bingo? Det kan være veldig morsom underholdning.

Det er en lek som passer godt på foredrag og seminarer der foreleseren bruker mange tomme eller svulstige ord.

Mellomledere med store visjoner for bedriften er ofte perfekte bingoverter.

Likedan ledere som velter seg i fremmedord og faste uttrykk med noe uklar mening. Eller politikere. Eller vi selv, vanlige folk. Hvem som helst, egentlig.

Hvis du ikke kjenner Bullshitbingo, er fremgangsmåten slik:

Før et foredrag i f.eks en bank, et universitet eller et stort konsern, eller en diskusjon på VGB, trykker du opp et spillbrett som du deler ut. Hver deltaker skriver inn 25 ord eller uttrykk på spillbrettet., som da får fem ord i høyden og fem i bredden.

Spillbrett og penn må skjules for ”bingoverten” altså foredragsholderen.

Når bingoverten starter foredraget, er spillet i gang.

Kryss av for hvert bullshit-ord som foredragsholderen sier. (Det kan være en fordel å vite hva han skal snakke om når du skal velge ord:).

Når du har fem kryss på rad, reiser du deg opp og roper Bingo.

Mitt brett med 24 bullshit-ord er for anledningen:

Individorientert
Norske Verdier
Verdibasert ledelse
Islamapologet
Fremmedkulturell
De sekulære kristne kulturverdier
Folk flest
Sosialistisk elitisme
Naiv snillisme
Kirurgisk våpenpresisjon
Globalisering
Klimahysteri
Visjonsprogram
Synergieffekt
Outsourcing
Kostnadseffektiv effektivisering
Proaktiv
Kvantitativ strategievaluering
Karismatisk ledelse
Kompetanserådgivning
Kunderelasjonsstyring
Strømlinjeformet konsernmodell
Markedssegmentering
Kunnskapsløftet

Og til slutt, som et ekstraord, selve rosinen i pølsa:

Politisk korrekt

I følge Petter Schjerven, som har inspirert meg til å spille buzzword-bingo, som det heter i USA, der spillet ble oppfunnet, gikk den første Bullshitbingoen av stabelen da daværende visepresident Al Gore holdt tale til avgangsstudentene ved Massachusetts Insitute of Technologi i 1996. Leken ble umiddelbart en kjempesuksess og spredde seg over store deler av verden.

Men Al Gore overlevde bingoen, tok det med et smil og fikk Nobels fredspris

Og er det noen av mine ord-forslag du protesterer mot eller liker ekstra godt, så syng ut!

Og hva betyr egentlig alle disse ordene?

Definisjonen er noe uklar

 

Vil du være med å spille Bingo?

Alle forslag til andre bullshit-ord mottas med takk!

Kan hende klarer vi å bygge opp flere brett med bullshitord?

80 kommentar to “Blondie inviterer til uhøytidelig BULLSHIT- bingo. ;)”

  1. Starlett januar 20, 2008 kl. 9:47 pm #

    Jeg skjønner ikke hvorfor buzzordene ble mindre enn resten av teksten, når de var større i editoren.

    Men håper at de er lesbare.

  2. Viljen januar 20, 2008 kl. 9:51 pm #

    Dæm er læsbare, men æ forstår ikke nån ting!

  3. grethe56 januar 20, 2008 kl. 10:01 pm #

    Og jeg holder på å le meg i hjel ….innmari god ide var det ;)))

  4. MorHubro januar 20, 2008 kl. 10:03 pm #

    Jeg er motstander av kristne norske kulturverdier.
    Se på de hykleriske sauebøndene!
    De tjener grovt på ulveløgner.
    Det er en skam!

    Jeg kan tilføye et ord nå.

    Global landsby.

    Det er å kaste blår i øynene på folk!
    Du må se på mitt innlegg om ulv.
    Jeg skal gi deg min tommel for utvist fantasi!

  5. MillaVanilla januar 20, 2008 kl. 10:06 pm #

    Haha, dette drev vi nettopp og fniste om på jobben, jeg syns det er så vanvittig festlig 🙂

    Jeg har allerede bestemt meg for å lage mitt eget ørlille bullshit-brett neste gang jeg skal på et eller annet seminar eller foredrag.

    Fin fiiin søndag til deg Starlett 🙂

  6. Starlett januar 20, 2008 kl. 10:06 pm #

    Bra at du kan lese dem. 😉

    Nei, det er ikke så lett å forstå.

    Det jeg liker aller dårligst er

    POLITIKS KORREKT

    Hva i videste verden er det for noe?

    Fremmedkulturell?

    Norske verdier?

    Og til og med KRISTNE norske verdier.

    Kristendommen oppsto i Midt-Østen, ikke i Norge.

  7. Verdal`n januar 20, 2008 kl. 10:08 pm #

    Vi kjæm itj unna «bærekraftig utvikling»
    Kjæmpevektige ord som vår alles landsmoder Gro brukt i Brundtlandrapporten i 1987.
    Alle politekeran bærre mått bruk det begrepet ættepå,hvess at dæm itj villa bli akterutseilt.
    Eller bli ambassadør i Peru,hehe..

  8. Starlett januar 20, 2008 kl. 10:09 pm #

    Ja, det er ganske latterlig.
    Det er VELDIG mange rare og ubegripelige ord vi stør om oss med. 😉

  9. MorHubro januar 20, 2008 kl. 10:12 pm #

    Jeg glemte å bidra med tommel.
    Jeg kan bidra med et annet begrep:
    Ta ut dyr!

    Det betyr å drepe, men tør de å si _det_?

    Nei!

    Det er en skam!

  10. Starlett januar 20, 2008 kl. 10:16 pm #

    Ja, «Global landsby» er et misbrukt begrep.
    Enig med deg.

    Det skal liksom idyllisere alt som store konsern driver med.

    Jeg skal se på innlegget du har skrevet.

  11. Starlett januar 20, 2008 kl. 10:20 pm #

    Hehe.

    Ja, det er festlig, Milla

    Ta med deg buzzwordbrett neste gang du går på foredrag eller seminar.

    Flott søndag og god uke til deg Milla!

    Det var utrolig trivelig
    å se deg på blogg igjen. 🙂

  12. Starlett januar 20, 2008 kl. 10:36 pm #

    Hei verdal’n og velkommen på bloggen min. 🙂

    Sant, Bærekraftig utvikling er et begrep som VIRKELIG har gått inn i vokabularet, og egentlig er det ikke lett å forstå hva som egentlig menes med det.
    Jeg må likevel innrømme at jeg bruker utrykket av og til jeg også.

    Og det er fordi jeg er redd for at vi forbruker mer enn jorda tåler.

    Men begrepet er ganske ullent, ja.

    Godt forslag.

    Da har vi noen flere uttrykk til et
    nytt brett. 😉

  13. LillePersille januar 20, 2008 kl. 10:58 pm #

    Hva betyr Markedssegmentering?

    Jeg er mot ulvejakt, og snart skal jeg fortelle deg mer om elgen.

    Folk flest går det ikke an å bruke lenger for da tenker man bare på FRp og ikke på mannen i gata.

  14. Viljen januar 20, 2008 kl. 11:06 pm #

    #2,5
    Jahahah, det kan du sannelig si:))
    Jeg hater fremmed ord, og tror jeg må skrive et innlegg om det.
    Jeg er virkelig BAD i fremmedord.
    Hvorfor si oblogatorisk når du kan si vanlig!?
    Men hahaha, dette må være for spesielt interesserte vel!!?

    Eller; «det kommer ikke på tale# når du bare kan si PHØ:))
    Janåda, det var nå ikke et vanskelighetsord det da, men shitau …hehe:))

  15. nalleballe januar 20, 2008 kl. 11:15 pm #

    Det blir ganske så kaotisk når du limer inn Wordkoder inn i editoren. Du tror kanskje at du bare limer inn tekst, men det er ikke riktig.

  16. Starlett januar 21, 2008 kl. 12:07 am #

    Helt enig, MH.

    Det er en euforisme, og høyst aktuell for innlegget ditt om ulver.

  17. adolph januar 21, 2008 kl. 12:12 am #

    Innovasjon er et sikkert ord når politikere holder tale.

  18. Starlett januar 21, 2008 kl. 12:14 am #

    Jeg VET ikke hva det betyr, LillePersille, men har merket meg ordet.

    Gleder meg til ditt nye innlegg om elg.

  19. Liljerød januar 21, 2008 kl. 12:23 am #

    Rovdyrforvaltning

    Det betyr å skyte dyr uten å tenke klart.

    Asylpolitikk

    Det betyr å sende afghanere hjem.

    Jeg gremmes.

  20. Liljerød januar 21, 2008 kl. 12:24 am #

    Politisk korrekt er noe som alle med et solidarisk sinnelag får slengt etter seg.

  21. Starlett januar 21, 2008 kl. 12:28 am #

    Du kan jo google på buzzwordbingo eller bullshitbingo, så ser du at det er et utbredt spill.;)

    Men enig i at det blir tullete å bruke svulstige ord og uttrykk og unødvendige fremmedord når det finnes gode dekkende norske ord.

    Av og til tror jeg mange bruke slike ord i den hensikt å forvirre og tåkelegge.

    Gleder meg til innlegget om fremmedord. 😉

  22. NotisBlogg januar 21, 2008 kl. 12:45 am #

    Schjerven er en artig skrue, men at han ikke har gitt spillet et mer norsk navn enn «bullshit»-bingo forundrer meg.

    Hva med pisspreik-bingo eller skitsnakk-bingo? Noen andre med forslag?

    Jo, bullshit-bingo har jeg flere ganger deltatt i. Ofte i omvendt form, hvor man underveis fyller ut et brett med avtalt antall ruter. Fungerer best med mindre antall deltagere 😉

  23. adolph januar 21, 2008 kl. 12:45 am #

    Hva er politisk korrekt?

    Minste motstands veg? I så fall er FrP Politisk Korrekt…

    Ingen slipper letter unna, ja de kan til og med late som om de er på høyresiden politisk! Men FrP er jo hinsides høyresiden, det er en kryssning mellom populisme og kommunisme.

    Venstreside.

  24. Starlett januar 21, 2008 kl. 1:12 am #

    Hva skal jeg gjøre da?
    Det går jo ikke an å få tekst med farge i hvis man skriver direkte inn i editoren, og jeg har mistet så mye at jeg ee begynt å sikre meg ved å skrive det i Word.
    Men jeg bør kanskje ha samme størrle på alle bokstavene?

    Vanligvis bruker jeg Verdana 11, mørkeblå, men av og til Verdana 12.

    Bullshitordene skrev jeg ned fete bokstaver og Verdana 12, (eller 14, husker ikke) men likevel er de blitt MINDRE enn de andre.

    Hvordan går det an?

    Ikke verdens undergang akkurat, men veldig pussig.

    Jeg skjønner ikke når det skjer sånne ting, og det skjer rett som det er et eller annet når jeg publiserer et innlegg, selv om det er bedre enn det var i sommer.

    Wordkoder – er ikke det tekst?
    Hva er det da?

    Jeg vet jo at dette er noe du kan.

    Jeg er så hjelpeløs med mange datating at det nærmest er et mirakel at jeg i det hele tatt klarer å skrive innlegg. 😉

  25. Norwonk januar 21, 2008 kl. 1:37 am #

    Proaktiv. Den bastarden er overalt for tiden…

  26. Gullhjerte januar 21, 2008 kl. 4:54 am #

    Bioteknologi

    Vi skal ikke klusse for mye med skaerverket.

    Ondskapens akse

    Det forvirrer mange, så de ikke kan se forskjell på rett og galt.

    Jeg kan finne på mer, men nå har jeg ikke kaffepause lenger.

  27. MorHubro januar 21, 2008 kl. 10:19 am #

    Jeg vet noe dumt og det er

    Norge er den siste sovjetstat.

    Det sier RimiHagen,som har så mange penger at han ikke kan bruke dem opp hvor mye luksus han kjøper.
    Han klager at han betaler for _mye_ skatt, men han betaler altfor _lite_

    Det er en skam.

    Ikke handle på Rimi!
    Det er mitt motto!

  28. Bonde januar 21, 2008 kl. 11:24 am #

    «strukturrasjonalisering »

    i landbruket
    Jeg så hva du skrev på MorHubros blogg

  29. Johannes januar 21, 2008 kl. 12:20 pm #

    Det er mye hat mot Kirken.
    Jeg tillater meg å foreslå ordet Avlat.

    Protestantene bruker ordet ukritisk, men de kjenner dessverre ikke bakgrunnen for begrepet.
    Det hindrer det økumeniske fellesskap.
    En velsignet dag ønskes.

  30. Morten januar 21, 2008 kl. 1:12 pm #

    Vinn-vinn-situasjon

  31. MorHubro januar 21, 2008 kl. 1:39 pm #

    Starlett
    Det er en som heter Sauebonde som anklager deg. Han er anonym på min blogg, men han vet godt om din blogg.
    Det er kommentar 19.
    Den må du besvare.

    Jeg har nye ord og det er

    rovdyrbeskatning

    fellingstillatelse

  32. Starlett januar 21, 2008 kl. 7:41 pm #

    Innovasjon er notert. 🙂
    Veldig mye brukt ord. ja.

  33. Starlett januar 21, 2008 kl. 7:48 pm #

    Ja, jeg forstår ikke hva de tenker på med hensyn til asylsøkerne.

    Rovdyrforvaltning kan skjule mye

  34. Starlett januar 21, 2008 kl. 7:55 pm #

    «Politisk korrekt» er et ord som etter min mening er fullstendig tømt for innhold.

    Folk slenger begreået om seg i hytt og vær.

    Man kan jo spørre seg hvilke poltiske synspunkter som er «politisk korrekt» på VGB.

  35. Starlett januar 21, 2008 kl. 8:00 pm #

    Ja, han er både artig og dyktig. Gjør språk spennende.

    Pisspreikbingo var et godt alternativ.
    Eller kanskje nonsensbingo?

    Den omvendte formen høres morsom ut.
    Den har jeg verken deltatt i eller hørt om.

    Har du noen pisspreikord på lager, kanskje?

  36. Starlett januar 21, 2008 kl. 8:15 pm #

    Sant.

    Og for å være ærlig, så forstår jeg ikke hva det betyr.
    Jeg lurer på om du forstår det.

  37. Starlett januar 21, 2008 kl. 8:15 pm #

    Og det regner jeg med at du gjør. 🙂

  38. Starlett januar 21, 2008 kl. 8:23 pm #

    Jeg synes at bioteknologi er bra, så jeg er ikke enig med deg. Det kan hjelpe menge. Men for en som ikke er naturviter, er det jo vanskelig å definere ordet. Jeg tror ikke at jeg klarer å fefinere det skikkelig.

    Ondskapens akse

    Ja, DET er er idiotuttrykk, men du verden for et gjennomslag begrepet har fått. Det er skremmende.

    Vilken mankt har Bush til å definere hvilke land som er «onde»?

  39. Starlett januar 21, 2008 kl. 8:47 pm #

    Huff ja.

    Nei, Stein Erik Hagen er ikke min «cup of tea».

    Hans uttalelser er jo direkte latterlige, og nei, jeg handler IKKE på Rimi.

    Her jeg bor, har vi mange ypperlige butikker innenfor Coop-konseptet.

  40. Starlett januar 21, 2008 kl. 9:38 pm #

    Politisk korrekt er et idiotbegrep, men skal et parti fortjene merkelappen, må det bli FrP.

    Nei, der er verken venstreside eller høyreside, men et parti som tenker bare med den ene hjernehalvdelen. Et hybridparti.

    For på den ene siden vil de som forbrukere, kunder, klienter, syke og gamle ha full pott når det gjelder alt som trenges av sykehjem, aldershjem og alt som gjør livet lett å leve, men på den andre siden vil de ikke betale skatt for å finansiere disse velferdsgodene som de vil ha og tar som en selvfølge.

    Ingen syter og klager så mye som FrP over alt de mener er vondt og leit, men å delta i et spleiselag for å finansiere det de etterspør, vil de ikke.

    De vil ikke ha flyktninger og asylsøkere til Norge, men «hjelpe dem der de er», men hvordan skal de kunne det når de ikke vil gi uhjelp?

    De motsier seg selv og er et patetisk sutreparti uten helhet i politikken sin.

    Jeg fatter ikke at det er rundt 20 % av befolkningen som ikke gjennomskuer denne egoistiske dobbeltmoralen.

    Jeg er jo ikke enig i alle prioriteringer Høyre gjør, men EN ting skal partiet ha: Det er et ansvarlig parti som setter tæring etter næring og ikke budsjetterer med penger som ikke er der.

    Likevel er jeg uenig i fordelingspolitikken deres.

    Men Høyres politikk henger sammen innenfor Høyres premisser.

    FrPs politikk er et populistisk makkverk som ikke henger sammen i det hele tatt.

    Det er virkelig minste motstands vei og overforenklete løsninger.

    FrPs politikk er umulig å føre, rett og slett.

  41. Starlett januar 21, 2008 kl. 9:46 pm #

    Ja, det er et ord å huske.

    Var du enig eller uenig med MH, tro?

  42. Asterixa januar 21, 2008 kl. 9:52 pm #

    Hamas-opprørere

    Jeg blir kvalm av språket i radio og TV.
    Hamas er et parti som er valgt demokratisk og fikk flertall.
    De er politikere som vil bygge landet.

    Jeg synes man skal beygynne å si Israel-terrorister på TV.

    Israel er en terrorstat, men ingen tør å sette foten ned.

  43. Starlett januar 21, 2008 kl. 9:56 pm #

    Hei Johannes- 🙂

    Ja, Avlat er virkelig er spennende ord og et ord som er brukt i så mange betydninger.
    Jeg skal reflektere litt over det senere, hvis du ikke selv vil presisere hva du mener, men det blir senere.

  44. Starlett januar 21, 2008 kl. 10:07 pm #

    Ja, kan du gi meg et eksempel? 😉

  45. Bonde januar 21, 2008 kl. 11:05 pm #

    Jeg vil beholde de små bruka.
    Gården min skal ikke rasjonaliseres bort.

  46. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:50 pm #

    Han anklager meg da ikke, bare sier seg uenig, og jeg har svart ham.

    Takk for nye ord!

  47. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:59 pm #

    Jeg synes verken at man bruke det ene eller det andre ordet.

  48. Frk_Meg januar 22, 2008 kl. 12:04 am #

    Dette er kjempe festlig, En fin måte å holde på konsentrasjonen.;)

  49. JaSol_Spania januar 22, 2008 kl. 12:05 am #

    Burde ikke klimakvote aspirere til et slikt brett? (innrømmer at jeg ikke studerte alle kommentarene, så beklager hvis det allerede er nevnt.

    Jeg tror nemlig ikke man løser så veldig mye med k l i m a k v o t e r.

    For å sitere bonden, da presten var på besøk og så utover de nysådde åkrene.

    – Vi får be om godt og tjenlig vær, Ola, sa presten.

    – Her nytter det itte med bønner, her må det møkk tell!

    Møkkabrett, kunne kanskje være et alternativt ord til bullshitbrett? :o)

  50. ketil_r januar 22, 2008 kl. 4:03 pm #

    Jeg vil ha med dialog, tolleranse, rassisme og generallisere på bullshit lista 🙂

  51. Asterixa januar 22, 2008 kl. 4:18 pm #

    #27 ketil
    Forstår du ikke hva dialog betyr?
    Det betyr å snakke sammen selv om man er uenig, så kan man lære seg å forstå hverandre.
    Toleranse betyr at man godtar at andre ikke tenker som deg selv.

    Rasisme betyr at man gjør forskjell på rasene og tror sin egen er best.
    Man kan også være kulturrasister og tro at sin egen kultur er best.

    Generalisere betyr å skjære alle over en kam.

  52. Asterixa januar 22, 2008 kl. 4:21 pm #

    Jeg foreslår
    konkurranseutsette

    Det er et fordekt uttrykk for å privatisere og gjøre private lommebøker fete, mens tilbudene til brukerne blir dårligere.

    #26 JaSol

    Klimakvote er forferdelig vanskelig å forstå.
    Hvis vi kjøper klimakvote når vi tar fly, skal pengene brukes til å rense opp noe i Kina, men hvordan kan vi vite at de blir brukt slik?

  53. btidag januar 22, 2008 kl. 4:26 pm #

    hei Starlett….

    jeg håper du aldri får bingo…..

    dersom du gjør – be om en annen foredragsholder neste gang. 🙂

  54. ElGringo_7 januar 22, 2008 kl. 4:27 pm #

    Rolf Wesenlund laget engang en kvasi 17.Mai-tale der han tok med alt det svulstige og meningsløse han bare kunne komme på.

    Han ble ikke populær blandt makt-og-myndighet av dette, men han la etter dette for alltid en demper på den verste politiske svadaen.

    Sammen med Harald Heide Steen laget han senere det berømte «supperådet» – som avlivet en gang for alle respekten for alle rare «råd» og «kommitèer» for alt og ingenting.

    Så kom (selvsagt) Bondevik, hans medaljer, hans taburetter, og hans verdikommisjon.

    Alt ble som før igjen, nesten iallefall…

  55. Liljerød januar 22, 2008 kl. 4:39 pm #

    #31 ElGringo

    Det er sant.

    Bondevik var et oppkomme av svulstige ord.
    Men enda verre var Jan Petersen og Kristin Krohn Devold.
    De slukte rått alt som kom fra Bush.
    Det var ikke mye selvstendig tenknig der.
    Bondevik sto og vinket de første flyene til Afghanistan avgårde, stolt som en hane.
    Han tok i mot ordener fra Slottet, han og hele regjeringa med bondevikinger.

    Bondevikinger likte jeg. Jeg skal huske ordet til senere bruk.
    Snakk om dusteemikler!

    Nå kom jeg på et nytt ord:

    Natosolidaritet

  56. ElGringo_7 januar 22, 2008 kl. 4:59 pm #

    Satire er faktisk relativt effektfult mot mektige og pompøse mennesker.
    Det eneste denne typen mennesker skikkelig frykter (og aldri tilgir) er å bli latterliggjordt.

    Hvorfor ofret kjell Magne Bondevik regjeringsmakten, bare for å gi ett smålig spark i ballene til Carl I. Hagen?

    Fordi Carl I. Hagen hadde latterliggjordt Bondevik i forkant er svaret, tror jeg.

    Som sagt: Makta tilgir det meste, utenom det å bli holdt for narr.

  57. Starlett januar 22, 2008 kl. 8:53 pm #

    Jeg håper da at gården din ikke blir rasjonalisert bort, men jeg vet ikke hvor du driver. Er det i Rendalen?
    Jeg har nemlig en følelse av at du relaterer dette til MHs tråd om ulv og mine kommentarer der.

    Og det opplever jeg egentlig som en annen sak.

  58. Starlett januar 22, 2008 kl. 9:09 pm #

    Ja, ikke sant?
    Her gjelder det å konsentrere seg, men jeg må innrømme at det er en del uttrykk som er vanskelig å forstå.;-)

  59. Starlett januar 22, 2008 kl. 9:18 pm #

    KLimakvote er et ord man godt kan plassere på «møkkabrettet».

    Nå tror jeg at klimakvoter KAN virke, men det er jo veldig mye usikkerhet om hvordan det eventuelt virker, og nå er det jo i stor grad blitt et ord bruker i hytt og vær.

    Et ord som blir overforbrukt.

    Takk for konstruktivt innspill. 🙂

  60. Starlett januar 22, 2008 kl. 9:43 pm #

    Er det ord du ikke skjønner betydningen av, eller er du motstander av at vi mennesker på denne jordkloden prøver å leve relativt fredelig sammen og respektere hverandre selv om vi har ulike kulturer?

    Er du virkelig overbevist om at DEN NORSKE KULTUR er alle andre kulturer overlegen?

    Det er ikke jeg.

    Men heldigvis er det mye bra i Norge, og vi er ufattelig heldige som er født her.
    Av og til tviler jeg på at vi forstår hvor heldige vi er.

  61. Starlett januar 22, 2008 kl. 11:06 pm #

    Jeg synes du definerte begrepene bra.

  62. JaSol_Spania januar 22, 2008 kl. 11:12 pm #

    «26,5 og #29
    Det er ikke det at klimakvoter i seg selv er unyttig, men jeg synes det har gått inflasjon i begrepet, og, som #29 sier, _vet_ vi egentlig hva de går til disse kvotene?

    Altså, derfor hører det til på møkkabrettet.

  63. sjalle januar 22, 2008 kl. 11:27 pm #

    Win-win ?

    Kort digresjon:

    Som systemutvikler blir man ofte dradd inn på unyttige foredrag i arbeidstiden, med «deadlines», «bug-issues» og alskens hengende over seg. Vi utviklet derfor en kjedsomhetsalarm som i korthet funket slik:
    Når en av oss mente at det var nok laget han et lite «pfft» (ikke en fis altså) som til forveksling lignet på lyden av øljekking. Siden tok resten etter, sporadisk, uetterrettelig og irriterende.

  64. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:07 am #

    Ja, konkurranseutsette er i mine lyne en euforisme, – eh – unnskyld – forskjønnende omskrivning av noe som ikke er det jeg for min del ønsker meg.

  65. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:15 am #

    Hehe

    Godt sagt, btidag. 🙂

  66. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:41 am #

    Ja, Rolf Wesenlund og Harald Heide Steen hadde virkelig mange perler.
    Supperåd er jo gått inn i ordforrådet vårt som en klassiker.

    Huff ja, denne verdikommisjonen, den ble en flopp.
    «Det Norske Hus» ble jo også en kortvarig greie.
    Men de rødgrønne tar i alle fall ikke mot ordener fra slottet. Det var en pinlig beslutning av Bondevik.

  67. Trist_1 januar 23, 2008 kl. 12:46 am #

    Veldig glad jeg ikke fant noen ord jeg bruker på den listen der 😀

  68. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:52 am #

    Ja, jeg er enig med deg i at utenrikspolitikken under Bondevik II var under en hver kritikk. Petersen og Krohn Devold var etter mitt syn ikke kompetente i de viktige jobbene.

    Men EN ting skal Bondevik tross alt ha honnør for: Han satte foten ned og satte regjeringens eksistens på spill når det gjaldt Irak. KDevold og Pettersen ville gjerne delta sammen med de store gutta fra Washington DC, men det fikk TROSS ALT Bondevik avverget.

    Dessverre ville han ikke avverge medvirkning i Afghanistan.
    Resultatene begynner vi å ane nå.

  69. MorHubro januar 23, 2008 kl. 9:38 am #

    Håndballdommerkompetansekurs

    Håndballdommerne mot Norge var en skandale!
    Det er en skam!

  70. ElGringo_7 januar 23, 2008 kl. 4:55 pm #

    Høyesterettsjustitiariusinfl asjonsforebygging

  71. Starlett januar 24, 2008 kl. 9:05 am #

    Det tror jeg sannelig du har rett i.

  72. Starlett januar 24, 2008 kl. 10:07 am #

    Helt enig. Det er et begrep som det virkelig har gått inflasjon i og som kan være uklart, så det fortjener absolutt sin plass på møkkabrettet. 😉

  73. Starlett januar 24, 2008 kl. 10:14 am #

    Win- win eller vinn-vinn er en typisk floskel.

    Helt enig.

    Kan tenke meg at du opplever mange unyyige foredrag i arbeidstiden, og reaksjonen var jo morsom.

    Men du maler jo også, så det må vel balansere ut mye av alle buzzwords du må høre i arbeidstiden?

    Jeg er ærlig talt ikke sikker på om det er maling eller systemutvikling som er hovedjobben din.

  74. Starlett januar 24, 2008 kl. 11:05 am #

    Ja, det kan du være glad for. 😉

  75. Starlett januar 24, 2008 kl. 2:01 pm #

    Finnes det sånne kurs eller har du bare funnet det opp? 😉

    Synd med tapet i går forresten.

  76. Starlett januar 24, 2008 kl. 2:09 pm #

    Litt av et ord du har funnet på.
    ER det et eksisterende ord, forresten, og hva betyr det?

    At man skal forebygge at de går inflasjon i høyesterettsjustitiaruser? 😉

  77. ElGringo_7 januar 27, 2008 kl. 8:19 pm #

    Man må jo forebygge at der går inflasjon i å utnevne høyesterettsjustitiariusser.

    Høyesterettsjustitiariusinfl asjonsforebyggingsseminar 😀

  78. ElGringo_7 januar 27, 2008 kl. 8:20 pm #

    Høyesterettsjustitiariusinfl asjonsforebyggingsseminaradr esse…

  79. Starlett mai 11, 2008 kl. 11:16 pm #

    Det må vel være Norges lenste ord? 😉

    Unnskyld sen respons, El Gringo.
    Det kommer rett og slett av at jeg ikke SÅ kommentaren før nå, – men så fikk jeg meg en god latter da. 🙂

    Bedre sent enn aldri.

  80. Starlett mai 11, 2008 kl. 11:17 pm #

    LENGSTE ord, mener jeg.

    Men HVORDAN forebygge Høyesterettsjustitiariusinfl asjon? 😉

Leave a reply to Starlett Avbryt svar