Jippi! Mørketiden er over i NORDLAND og SOLEN har kommet tilbake til oss.

21 jan

I dag så vi i Bodø solen for første gang etter en lang mørketid.
Det er en gledens dag når solen titter forsiktig fram over Børrvasstindene ved Bodø. Jeg vil dele gleden på bloggen.

 

Nå ser vi fremover, men vet at det fremdeles er vinter:

Sov du lille spire ung, ennå , er det vinter,

ennå sover bjørk og lyng ,roser ,hyasinter.

Ennå er det langt til vår, langt til rogn i blomstring står.

Sov du vesle spire, ennå er det vinter.

Himm’lens sol ser ned på deg, solsinnskyss den sender.

Snart blir grønt langs sti og vei, småblomst varmen kjenner.

Enn en liten solskinnsbønn: Vesle spire, bli snart grønn!

Himm’lens sol ser ned på deg , solskinnskyss den sender.

Ennå må vi vente på vårblomstene, men forventingene om en ny vår er tent, også i Nordland.

86 kommentar to “Jippi! Mørketiden er over i NORDLAND og SOLEN har kommet tilbake til oss.”

  1. Sitting-Bull januar 21, 2008 kl. 11:35 pm #

    I Nordland er det enten for mørkt til å våkne eller for lyst til å sovne. Æ må nu pinade bære gratulere dokker me at sola ha komme sæ opp over horisontn ijænn, det va nu jaggu på tide at ho kom sæ opp å hjelp oss ut a dvaln!

  2. LillePersille januar 21, 2008 kl. 11:38 pm #

    Jeg får en magisk følelse. Det er nesten tårer. Gratulerer med sola.

  3. Frk_Meg januar 21, 2008 kl. 11:40 pm #

    Å så deilig for dere. Jeg husker veldig godt når jeg bodde i Bodø, den dagen solen kom. Å lykke.:)
    Håper dere får mange soldager.

  4. Nadiyya januar 21, 2008 kl. 11:40 pm #

    Og starlett er tilbake på bloggen! Hurra foren strålande dag!!

  5. lillevanilje januar 21, 2008 kl. 11:40 pm #

    Nydelige bilder som gir løfter om vår.

  6. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:44 pm #

    Hei Sitting_Bull og velkommen på bloggen min! 🙂

    Ja, du har jo nokka rett i det. Vi har både mye lys og mye mørke.

    Ja, det var på tide, og jeg får følelsen av at du også er nordlending.
    Er det slik, mon tro?

  7. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:47 pm #

    Takk skal du ha, Lillepersille.

    Jeg får egentlig også en magisk følelse den første dagen med sol. 🙂

  8. Viljen januar 21, 2008 kl. 11:48 pm #

    Solfri fikk vi på skolen:)

    Et vakkert syn etter uker i mørke!

    God natt:)

  9. nalleballe januar 21, 2008 kl. 11:49 pm #

    Det er et øyeblikk som virker som det alltid har vært der. Men fine bilder, og dikt kan jeg ikke lese. Ikke noe flink til det.

  10. Sandri januar 21, 2008 kl. 11:51 pm #

    Oj så flotte bilder og gratulerer med tilbakevendt sola!!! Vi vet ikke hvor mørkt dere har der oppe vi her sørpå. Tror selv jeg som liker natta, ble passe lei måneder med mørke ja.

    Feirer dere? 🙂

  11. nalleballe januar 21, 2008 kl. 11:51 pm #

    #7

    (jeg har sånn en «jeg hater norsklæreren fra VGS»-dag, og «takk for at du nesten ødela livet mitt».)

  12. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:53 pm #

    Har du bodd i Bodø?
    Det visste jeg ikke.
    Jeg har funnet ut at det er mange som enten har bodd i Bodø eller bor i Bodø som er på VGB.

    Ja, det er en lykke når sola kommer tilbake, og nå håper vi på MYE sol. 🙂

  13. dunkman januar 21, 2008 kl. 11:55 pm #

    Joda det veit å bit fra sæ
    Det landet vi lev i
    Han e lang vintern
    Men ikkje evig

    Førr nu e det vår her i byen og gatan e bar
    Det spire og gror i landet.
    Og det gjør oss takknemlig førr det som vi har
    Og vi trur på oss sjøl litegranne.
    Det hende vi tell og med føle oss fri,
    Vi vet vi e hjemme og her ska vi bli
    Vi e sterk og kan ta ka som helst når det kommer,
    Vi har sola og snart e det sommer

  14. grethe56 januar 21, 2008 kl. 11:56 pm #

    Å det må være deilig der oppe Starlett ;)) Det ser heeeeeelt nydelig ut ;))

  15. Starlett januar 21, 2008 kl. 11:58 pm #

    Og Nadiyya er også tilbake. 🙂

    Ja, en strålende dag har xdet vært.

  16. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:00 am #

    Takk skal du ha, lillevanilje.

    Ja, nå går det fort fremover.

    Å, det var deilig å oppleve solen i dag! 🙂

    Nå merker vi hvor mye vi har savnet den.

  17. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:04 am #

    Ja, og dere fikk den nok senere.

    Jeg har deltatt på mange Solfri i mitt liv, og også solfester.
    Men i kveld er jeg i heimen.

    Jeg tror de aller fleste skoler fremdeles gir elevene solfri, og det synes jeg er veldig flott.

    Det er fint å markere det store: At sola er tilbake.

  18. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:08 am #

    Ja, eller i alle fall, vi nordlendinger er flinke til å glemme mørketida og vinterstromene når vi har sol og godvær.

    Dikt?

    Det er jo ikke bare dikt, men også en kjent barnesang.

    Og sang for alle aldre.

    Lærte du den ikke på skolen?

    Hmmmm..

    Da har musikklæreren forsømt seg.

    Men det er ikke DIN feil.

  19. nalleballe januar 22, 2008 kl. 12:11 am #

    #7

    Jeg har da ikke hatt bare en musikklærer??
    Vel, det kan hende at den ble sunget i 3. klasse, for da holdt jeg meg bare for ørene.

  20. Svein januar 22, 2008 kl. 12:11 am #

    Nå kan du se fram mot våren, Starlett. Kjempefine bilder. Dere må vente noen dager lenger på sola enn vi inne i sentrum.

  21. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:17 am #

    Takk skal du ha, Sandri.
    Vi har det ikke så mørkt i mørketida som de har det i Finnmark, for DER er det virkelig mørkt.

    Men ja, det er mørkt her også, og det er jo noen som takler det dårlig. Som trenger mer lys og kanskje får kunstig lys eller ekstra tilskudd med D-vitaminer.

    Før jul, i adventstida, synes jeg det er en egen sjarm med mørketida, for da er det så mange lys inne, men i januar venter vi bare på sola.
    Og NÅ er den her.

    Like fantastisk hvert år!

    I år har jeg ikke feiret i den fostand at jeg hr deltatt på en organisert solfest, men det er mange som feirer solfest, og jeg har ofte gjort det.

    Likevel, en liten feiring i heimen er det blitt. 🙂

  22. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:20 am #

    Huff, det var ikke meningen å rippe opp i vonde minner.
    Jeg husker også et par lærere som jeg ikke var direkte overbegeistret for, f.eks. kjemilæreren på gymnaset, så det er ingen tilfeldighet at jeg er en idiot i kjemi.

    Opp med hodet, du raske gutt! 🙂

  23. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:24 am #

    Hehehe…

    Du KAN sangan tel han Halvdan, ser æ. 😉

    Men det ER sånn vi opplever det. Nordaførr Vårvise er en sang vi nordlendinger kjenner oss igjen i, og det er derfor den er blitt en klassiker.

    Likevel må vi vente en lite stund til før vi synger den.

    Foreløpig har vi bare sett litt over halve sola og bare midt på dagen, men løfter om vår bærer årets første sol med seg.

  24. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:29 am #

    Ja, nå er det deilig.
    å få se sola igjen etter mørketida er nesten som å komme ut av en tykk vinterham.
    Nydelig er det her ja, mye finere enn det bildene kan formidle. 🙂

  25. Ikkeborg januar 22, 2008 kl. 1:11 am #

    Masse fine bilda du har tatt. Fine tida som er i vente.

  26. Lavina januar 22, 2008 kl. 1:26 am #

    Takk for at du deler litt sol med meg! Jeg ser den ikke her før om en uke ca.. Men mens jeg venter på at uka skal gå så er jeg bare å varmer meg her!
    Nydelige bilder..

  27. hipors januar 22, 2008 kl. 7:16 am #

    Det er så deilig når sola atter kommer tilbake.. De første solstrålene er noe spesielt.. Vi skal vistnok også ha fått sola tilbake her i Finnmark, men jeg kan ikke si jeg har sett den selv om jeg har vært på fjellet..

    Her pleier det forresten å være solfest med soltilbud i forretningene når sola kommer tilbake..

    Ha en god dag 🙂

  28. MorHubro januar 22, 2008 kl. 7:56 am #

    Har du laget nytt innlegg siden i går?
    Er sola kommet tilbake til dere?
    Det fortjener du, for du må passe på å få nok lys og vitaminer.
    Bildene var meget vakre, og jeg skal ha dem på min netthinne når jeg går ut på mitt arbeid.
    Jeg gratulerer alle der oppe i nord med den nye sola.
    Dere fortjener lys etter en hard mørketid!

  29. birdyflyhigh januar 22, 2008 kl. 7:58 am #

    God morgen

    vi fikk se den her over fjorden også 🙂 Ett nyyyyyydelig syn.

  30. Katten_3 januar 22, 2008 kl. 8:28 am #

    Så fint for dere der i nord. Vakre bilder da. Kos deg med lyset og vårfornemmelsen, selv om vi vet at vinteren ikke er over enda.

  31. Mad januar 22, 2008 kl. 8:31 am #

    Åh, så vakkert og deilig med sola 🙂

    Nå fikk jeg hjemlengsel… 🙂

    Fin dag til deg.

  32. MadJoy januar 22, 2008 kl. 8:39 am #

    Nydelige bilder !

    Må være helt spesiellt når sola viser seg igjen etter så lang tid :-))

    Gratulerer med sola og deilig å vite at det bare går riktig vei nå, fortsatt vinter men snart vår, heheheh…

    Ha en fin dag forhåpentligvis med mer sol !

  33. Smultron januar 22, 2008 kl. 8:47 am #

    Jeg har bare besøkt Nordnorge i mørketid, men skjønner godt at det er spesielt når solen kommer. Nyt lysere dager!
    Bildene er nydelige:)

  34. siskan januar 22, 2008 kl. 8:48 am #

    Herlig innlegg gojenta,virkelig vakkre bilder. Klemmer godt på gojenta,siskan:)

  35. Ækte Bodø-væring. januar 22, 2008 kl. 11:21 am #

    Hei Starlett. Nå har vi riktignok ikke mørketid her i Bodø…. Det er fjellene som gjør at sola blir borte en stund. Fin blogg!

  36. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:21 pm #

    Holdt du deg for ørene i musikktimene? Det høres ut som om musikkundervisningen må ha vært noget spesiell i klassen sin. 😉

  37. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:38 pm #

    Jeg synes at sola var kommet lenger allerede i dag, men i dag er det skyfri himmel her. 🙂

  38. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:41 pm #

    Hei ikkeborg,

    Ja, nå er det fine tider i vente. 🙂

  39. Starlett januar 22, 2008 kl. 12:53 pm #

    Ja, og jeg ser FORSKJELL på sola fra i går til i dag. Gled deg til de kommer til deg, Lavina!
    Når den er der, går det fort, og snart er dagene lenger enn nettene.
    Ha en fin uke mens du venter på sola!:)

  40. Starlett januar 22, 2008 kl. 1:15 pm #

    Ja, det er så deilig. Så sola har kommet tilbake tl Finnmark? Ja, det beror vel på hvor i Finnmark du bor.

    Egentlig har sola vært over horisonten en god stund her nå, for vi har bare reell mørketid i ca 14 dager, altså sola under horisonten, men på grunn av fjellene ser vi den ikke før nå her jeg bor. Og da er den SVÆRT velkommen tilbake.

    Soltilbud?

    Så flott!

    Ja, det synes jeg alle finnmarkinger skal få!

    Og solfest må det være.

    Jeg husker fra det året jeg bodde i Finnmark hvor mye mørkere det var hos dere enn her.
    Da jeg landet på flyplassen i Bodø på juleferie, fikk jeg nesten «lyssjokk» og det første jeg utbrøt bar: «Så LYST det er her!»
    Til forbløffelse for dem som ventet meg på flyplassen.

    Men du vet, mørketida i Nordkapp kommune er kompakt rundt jul, og det vet jo ikke Bodø-værringer som ikke har vært på 71 grader nord midt på vinteren.

    Lykke til med sola!
    Nå lysner det fort i Finnmark.
    Noe av det mest spektakulære jeg har sett, er kombinasjonene av et snødekt landskap badet i midnatssol, men for finnmarkinger er nok det ganske vanlig.

    God dag til deg! 🙂

  41. Starlett januar 22, 2008 kl. 1:30 pm #

    Ja, skrev dette sent i går kveld, og i dag er himmelen strålende blå og sola enda vakrere, men jeg ville gjerne fange de første solstrålene vi så i år.
    Forresten, NÅ er sola gått ned, for det er foreløpig bare midt på dagen vi ser den.
    Takk for hyggelige ord, MH!

  42. Liljerød januar 22, 2008 kl. 3:52 pm #

    Gratulerer med sola! Jeg håper på lysere tider for alle, også de som må flykte fra krig og nød.

  43. Starlett januar 22, 2008 kl. 8:51 pm #

    Hei birdyflyhigh og god kveld!

    Så flott at dere har fått den på andre sida av fjorden.

    Dere har jo ikke så mange fjell i veien på sørsiden.

    Ja, det er bare helt nydelig! 🙂

    Og nå står snart Lofotfiske med torse-erotikk, liv og røre for døren.
    Får lyst å ta meg en tur over.

  44. Starlett januar 22, 2008 kl. 8:58 pm #

    Hei katten

    Ja, det er fint, og i dag var det enda finere.
    Nei, vinteren er ikke over ennå, men du verden for en forskjell det gjør når vi får sol. 🙂

    Fin uke til deg i sør!

  45. Starlett januar 22, 2008 kl. 9:07 pm #

    Ja, det er fint.:)
    Hjemlengsel..
    Ja, jeg tenkte meg at du var fra disse traktene.

    Ha en god kveld, og jeg håper at de videre dagene blir stadig bedre.

  46. Riskymor januar 22, 2008 kl. 9:39 pm #

    Bildene er nydelige og det er artig for en søring å se hvordan det arter seg der oppe i nord. Det må være herlig å se sola første gang på så lenge.

    I dag gikk solen ned når jeg kjørte hjem fra jobb, det merkes veldig godt at dagene har blitt lengre og det er aldeles herlig!!

  47. Starlett januar 22, 2008 kl. 9:47 pm #

    Hei MadJoy, og takk skal du ha!

    Ja, det er deilig, og i dag har det vært enda finere i går. Vi kunne se at sola bvar kommet lenger opp på en dag.
    Så nå går det fort.

    Snart vår, ja. 🙂

    Fin kveld til deg!

  48. jojja januar 22, 2008 kl. 9:49 pm #

    Nå fikk jeg hjemlengsel. Denne tiden er jo bare så deilig, når sola strekker seg over fjellan;) For ikke snakke om hvor nydelig det da blir, sånn som dine bilder.

  49. Starlett januar 22, 2008 kl. 10:11 pm #

    Ja, det er nydelig, men har du besøkt Nord-Norge i mørketida, vet du jo hvordan det er når dola er borte.

    Nå skal vi nyte dagene!

    Håper at du også gjør det! 🙂

  50. Starlett januar 22, 2008 kl. 10:15 pm #

    Tusen takk skal du ha, siskan. Klemmer på deg igjen. 🙂

  51. nalleballe januar 22, 2008 kl. 11:42 pm #

    #12

    En lærer kom og sang. Og vi skulle synge med. Jeg vet ikke om jeg utvekslet et ord med den læreren det året. Likte ikke musikk på den tiden heller. Ellers har jeg sunget.

  52. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:01 am #

    Hei Ækte Bodø-værrig,

    Artig å få besøk av deg.
    Jo, sola er under horisonten rundt 14 dager. jeg googlet det da jeg så kommentaren din, men nå har jeg det ikke for hånden, men du har jo rett i at mørketida er mye kortere enn det virker som,og det er på grunn av våre vakre Børrvasstinder.

    Tror sola er under horisonten fra omtrent 15. desember til omtrent 30. desember. Derfor ser de midnattssola like tidlig i Lofoten som her.

    Veldig hyggelig at du stakk innom, og trivelig at du likte bloggen min. 🙂

    Jeg har laget mange såkalte NIB-innlegg, (Norge i bilder), og dem har jeg listet opp til venstre her på bloggen min. hvis du vil se flere bilder fra Bodø-området, kan du bare scrolle deg ned der, så finner du dem.

    Ønsker deg en fin fortsettelse på uka!

  53. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:02 am #

    Takk skal du ha, Liljerød! Ja, håpet ditt deler jeg.

  54. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:21 am #

    Takk skal du ha, Riskymor.
    Ja, tenk at dere har sol helt til jobben er ferdig, mens vi bare har det akkurat midt på dagen, men som du sier: Det går fort fremover nå, og det er deilig. 🙂

  55. Starlett januar 23, 2008 kl. 12:46 am #

    Er du også fra Bodø?
    Nå ble jeg overrasket.

    Mange Bodøfolk på VGB.

    Kanskje det er mange som kjenner hverandre eller vet om hverandre uten å vite det?

    Ja, denne tida er nydelig, og i dag var det enda finere enn i går.

    Trivelig å få deg på besøk. 🙂

  56. MorHubro januar 23, 2008 kl. 9:44 am #

    Du har fått bronsemedalje i klubbmesterskapet på forumet. Jeg så det på VG-bloggen.

    Ulvejegeren vant.

    Jeg vil herved gratulere deg med bronsen som er et vakrere metall enn de andre med sin gyldne lød som ligner på mine øyne, men _jeg_ mener at slike mesterskap er bare fant og fjas og mine øyne har sett at du har gitt uttrykk for det samme.

    _Du_ kan ikke for at mange stemte på deg, så ikke ta det ille opp at du fikk mange stemmer!

    Din blogg er både vakker og variert.

    Takk for kvalifisert bistand om ulv og sau!

    Med de beste hilsener
    MH

  57. carpe50 januar 23, 2008 kl. 4:40 pm #

    Så vakre solbilder, Starlett! 🙂

    Det er så godt at dagene blir lengre!

    *gleder meg til vår og sommer!*

  58. Mira januar 24, 2008 kl. 8:47 am #

    Gratulere med første soldagen! Æ glede mæ til sola dukke opp hær i Narvik også :o)Meget pene bilder forresten!

  59. Starlett januar 24, 2008 kl. 9:03 am #

    Jeg tror jeg må skrive et innlegg om musikklærere. No må de pinadø skjærpe sæ, – som han Oluf sa. 😉

    Godt at du har sunget etterpå.

  60. Ækte Bodø-væring januar 24, 2008 kl. 9:24 am #

    #24

    Tænk det vest æ ikke! Hmm – utruli ka mainj finn ut på Google.. Har sjekka ut flere bilda fra blåggen din, og du har utruli mye fint. Æ e spesielt gla i Mjelle, Norsia og Kjerringøy. Det e nu liksom mine paradis 😉 Fortsætt med det du gjør! Du e flenk, og så har Æ nåkka å kos mæ med! Ha ei fabelakti uke!

  61. Starlett januar 24, 2008 kl. 9:26 am #

    Hehehe…
    Nå fikk jeg dagens blogglatter.

    Du har rett i at jeg er prinsipiell motstander av konkurranser på blogg, men selvsagt vil jeg gjerne takke dem som stemte på bloggen min og dessuten gratulere vinneren.

    Men jeg synes slike konkurranser er noe stort tull, og håper at det blir siste gang VG finner å noe sånt.

    Hva den «god» blogg er, er en smaksak.
    Så nei, jeg liker ikke den slags konkurranser.

    Angående ulvedebatte: Bare hyggelig. 🙂

  62. poppinal januar 24, 2008 kl. 9:36 am #

    Sola tittet så vidt frem her i Finnmark (Alta) også i går! :))

    Selv om jeg nettopp kommer fra 4 uker i sørlige solfylte strøk, så var det deilig å se strålene i det fjerne 🙂

    Skulle faktisk skrive et innlegg om det nå, men du kom meg i forkjøpet :))

    Dine bilder var fine og stemningsfulle…som alltid…så da lar jeg det bli med det :))

    Ha en finfin dag :))

  63. Starlett januar 24, 2008 kl. 10:11 am #

    Tusen takk skal du ha, carpe!

    Ja, det er godt, og hos dere er det sikkert mye lysere allerede.

    Gleder meg også.

    Fin dag til deg, carpe. 🙂

  64. Mirabai januar 24, 2008 kl. 10:30 am #

    Gratulerer, så deilig. Kjempefine bilder som virkelig fikk frem en god stemning, og jeg fikk virkelig en følelse av at ENDELIG kom sola igjen 🙂 Enda vi har sol hele året her…..

  65. Starlett januar 24, 2008 kl. 10:39 am #

    Takk skal du ha, Mira, og velkommen på bloggen min! 🙂

    Ja, nå kan det vel ikke være lenge til sola dukker opp i Narvik, den vakre perlen ved Ofotfjorden.
    Dere har vel ikke noen fjell isør som skygger, så den kommer vel temmelig snart?

  66. Starlett januar 24, 2008 kl. 11:02 am #

    Ja, på Google kan main finn ut det mæste, Flott at du likte bildan mine. Æ e også veldig glad i norsia og e dær ofte, selv om æ bor på Innstranda.

    Kjæmpefin uke tel dæ også! 🙂

  67. Starlett januar 24, 2008 kl. 2:03 pm #

    Så fint at sola er kommet til Alta også!
    Da er det ikke lenge til hele Norge har fått sola tilbake og våren kommer nærmere.

    Hyggelig at du likte bildene.:)

    Ha en fin dag og god helg!.

  68. Starlett januar 24, 2008 kl. 2:13 pm #

    Takk skal du ha, Mirabai!
    Fint at det fikk fram en god stemning.:)

    Jeg er forresten godt kjent i nabobyen din, den som ligger i Buskerud, og der er det jo også sol hele året, men du verden så kaldt, og særlig når frostrøyken står over Lågen.

    Brrrrr…

    Så kaldt blir det aldri her langs kysten.

  69. Viljen januar 24, 2008 kl. 7:05 pm #

    Så va ho tilbake i Finnmark åsså:)
    http://www.vgb.no/223

  70. MillaVanilla januar 24, 2008 kl. 9:30 pm #

    Vakkert 🙂
    En forsmak på våren. Jeg har begynt nedtellingen allerde: Bare to sure måneder til så kan man lukte den, våren altså.

    Fin fiiin kveld ønskes deg, Starlett!

  71. Nadiyya januar 24, 2008 kl. 11:47 pm #

    noen få dager nå så kommer der sol her også. halleluja

  72. MorHubro januar 25, 2008 kl. 12:58 pm #

    Starlett
    Det er både sant og visst. Tull og tøys!
    Har dere ekstremvær hos deg?
    Det er klimaforandringene.
    Dere må ikke gå ut til sjøen, for bølgene er 20 meter høye!

  73. Krokoline januar 26, 2008 kl. 10:29 am #

    Fantastiske bilder!

  74. Starlett januar 26, 2008 kl. 2:00 pm #

    Ja, og det er jo så deilig etter en lang mørketid. Jeg så det fine bildet fra Finnmark. 🙂

  75. Starlett januar 26, 2008 kl. 2:48 pm #

    Ja, nå nærmer våren seg.
    I dag har det riktignok snødd mye på mine kanter av landet og vi har fætt den julestemningen som vi ikke hadde i jula, men det er mildt likevel.

    Og om to måneder er det snart april. 🙂

  76. Starlett januar 26, 2008 kl. 3:04 pm #

    Gled deg hvis den ikke allerede er kommet. 🙂

  77. Starlett januar 26, 2008 kl. 3:30 pm #

    Vi har ikke ekstremvær i dag, men stille og rolig og en del snø. Rene julestemningen.

  78. LillePersille januar 26, 2008 kl. 3:35 pm #

    Det går mot vår. Hva mener du om lommemannen?

  79. Starlett januar 26, 2008 kl. 3:43 pm #

    Tusen takk! Jeg tror jeg skal legge ut et NIB-innlegg senere i dag. (Hvis jeg ikke mister internett forbindelsen min som er veldig ustabil for tiden.)
    Kanksje du kommer til å like det?

    Fin helg til deg!

  80. Starlett januar 26, 2008 kl. 4:19 pm #

    Ja, det er vel en stund til våren kommer.
    Jeg synes at mediefokuse har vært altfor sterkt, og jeg ser ikke hensikten med å offentliggjøre navnet hans hvis ikke særlige hensyn skulle tilsi det, så jeg er i grunnen enig med deg.

  81. mairmog_8 januar 26, 2008 kl. 4:28 pm #

    Hmmmm, scroller meg opp og ned og opp og ned her, -har jeg virkelig ikke kommentert dette innlegget….? Har jo åpnet og kikket på bildene flere ganger allerede! 🙂 Uansett, -kjempefine bilder, Starlett! Og jeg husker godt hvor herlig det var da sola endelig dukket opp og vi faktisk så hvor skitne vinduene var, he he he! 😀

    Ha en fin lørdag der nord!

  82. Starlett januar 26, 2008 kl. 4:34 pm #

    Takk skal du ha,mairmog.
    Ja, man ser at vibduene må vaskes når sola skinner på dem.;)

    Nå har jeg forresten nettopp postet et NIB-innlegg
    fra Nøtterøy i oktober, det føste NIB jeg har laget fra et sted utenom Nordland.

    Ønsker deg en fin helg i Slovenia!

  83. Mirabai januar 28, 2008 kl. 11:19 am #

    Jeg kommer fra Kongsberg og jeg vet godt hva du mener med Lågen 🙂 Mang en gang har jeg hutret meg kjapt over brua, for der er det surt om vinteren. Men den er fin da, Lågen, spesielt når frostrøyken henger over.

  84. Starlett januar 31, 2008 kl. 5:39 pm #

    Jeg trodde du var fra Notoddden. 🙂

    Ja, jeg har også hutret meg over brua, og det ER kaldt når frostrøyken står henger over som du sier, men fint er det.

    Man må være godt kledd for å forsere brua til fots da.

    Til gjengjeld er det vidunderlig varmt og godt om sommeren der. Jeg er veldig glad i Kongsberg og har mange gode minner derfra.

  85. phenixmum februar 4, 2008 kl. 11:51 pm #

    Kjære Starlett..har hatt en fin stund inne hos deg nå..

    Skjønner at jeg burde ha ment noe om både det ene og det andre….
    – dagene har bare vært litt ensrettet i det siste…
    Ingen unnskylding egentlig..
    Men du kan notere meg som FOR ulv – om ikke annet…

    Bildene dine er nydelige her – du bringer frem det NordNorge jeg minnes – gode minner og gode tanker..
    Tusen takk..

    Ønsker deg gode dager fremover – ikke bare gode
    -for da blir du lat..
    men akkurat nok til at du er glad for dagene og at du ser sola skinne på din vei innimellom..

    Klem fra phenixmum

  86. Starlett februar 7, 2008 kl. 12:50 pm #

    Takk for en nydelig kommentar, og gode dager ønsker jeg deg tilbake, phenixmum. 🙂

Legg igjen en kommentar